//Fart er viktig – og obligatorisk

Fart er viktig – og obligatorisk

Den 30. oktober i år gjorde Google parallellsporing obligatorisk for alle tredjeparts Google Ads partnere. Men hva betyr egentlig det?

Dersom det tar mer enn 3 sekunder å laste inn et mobilnettsted vil 53% av brukeren forlate nettstedet før det har lastet inn. Dette sier en datainnsamling utført av Google.

Når du får trafikk til nettsiden via Google Ads gir det veldig dårlig effekt dersom 53% aldri en gang får se innholdet ditt. Tradisjonell klikksporing vil øke innlastingstiden og kan utsette deg for sporingsavbrudd. Derfor gjorde Google det obligatorisk for tredjeparts Google Partnere (sånne som oss) å bruke parallellsporing på våre kunder f.o.m 30 oktober i år.

Men hva er egentlig parallellsporing?

Parallellsporing

Når du bruker parallellsporing sendes brukeren direkte fra annonsen din til landingssiden, mens klikkene måles i bakgrunnen. Denne målingsmetoden gjør at innlastingen av siden går fortere slik at brukeropplevelsen forbedres.

Dette fungerer ved at samtidig som kunden sendes inn til landingssiden, lastes Google Ads klikksporer inn i bakgrunnen. Den laster så inn sporingsadressen, og dersom du bruker mer enn en klikksporer vil den også laste flere viderekoblinger.

parallellsporing_google_partner

Den tradisjonelle sporingen fungerte ved at klikksporeren, sporingsadressen og andre viderekoblinger ble lastet inn før kunden fikk se landingssiden. Alle denne lastingen øker tiden det tar til kunden kommer inn på siden. Etter 3 sekunder har du altså mistet 53% av de potensielle kundene som har klikket på annonsen.

Dersom du bruker en Google partner til å ta annonsene for deg, kan du kontakte dem for å finne ut om dette har blitt fikset for deg. Kjører du derimot annonsene dine selv må du også selv se til at dette er i orden.

Slik gjør du det:

  1. Logg på Google Ads-kontoen din.
  2. Klikk på Alle kampanjer i navigasjonsmenyen.
  3. Klikk på Innstillinger i sidemenyen til venstre.
  4. Klikk på Kontoinnstillinger.
  5. Klikk på Sporing.
  6. Klikk på bryteren ved siden av «Parallellsporing» for å slå på funksjonen.

Fart er en av faktorene som øker salget ditt i Google Ads. Vår erfaring er at de fleste ikke får ut det maksimale potensialet av sine annonser. Det betyr tapte inntekter og økte utgifter.

Aktivering av parallellsporing er en god start til å øke resultatene dine i Google Ads.

By |2018-11-05T13:21:31+00:00November 5th, 2018|Blogg|Comments Off on Fart er viktig – og obligatorisk

About the Author: