Google Adwords2019-09-03T08:20:45+00:00

Google Adwords gir deg flere kunder!

Fordeler med å bruke Google Ads til markedsføring

  1. Google Ads er en veldig presis form for markedsføring. Du markedsfører deg kun direkte til de som aktivt har lett etter det du tilbyr.
  2. Ads er veldig tilpasningsdyktig fordi man kan måle og tilpasse i sanntid. Du kan markedsføre til nærområdet ditt, eller til hele verden gjennom samme system.
  3. Ads-annonsering er veldig målbart. Ved å analysere data fra kampanjene kan man detaljert se hva som virker eller ikke virker. Små ting som ulike formuleringer rundt samme budskap kan gjøre enorme utslag. Dette gir en svært høy kontroll på markedsføringsbudsjettet
  4. Ads er kostnadseffektivt. Helt ned på søkeordsnivå kan du se hvor mye du får igjen for hver krone du bruker. Dette gjør at du kan få maksimalt igjen for alle pengene du bruker. Dette skiller seg veldig ut fra tradisjonell markedsføring hvor man aldri vet 100% sikkert hva som virket eller ikke virket.

Hvorfor velge Rank nr. 1, som din Google Partner for Google Adwords/Google Ads annonsering?

  • Autorisert Google Partner, spesialisert innen for Søk-, Mobil-, Video-, Display- og Google Shopping annonser.
  • Over 22 års erfaring
  • Optimalisering utføres av sertifiserte digitale markedsførere.
  • Teamwork: Tjener du penger, så ønsker du å bruke mer på annonsene, og vi har da et incentiv for å gjøre en god jobb.
  • Unik rådgivning fra senior konsulenter med erfaring fra store prosjekter i de fleste bransjer/nisjer.
  • Tekstannonser fra tidligere skribent i ukeavisen ledelse og økonomisk rapport (5 år)
  • Dedikert kontaktperson for personlig oppfølging og god rapportering
  • Egen tallknuser som regner på lønnsomheten på dine kampanjer.
  • Support på et annet nivå enn de fleste andre i bransjen.
  • Full åpenhet, du har tilgang til din egen Google Adwords konto, og kan se hva som gjøres.

Google AdWords gir kundene en eksakt verdi

Hvor mye er en kunde verdt for deg? Det er kanskje et litt rart spørsmål, men når du vet hvor mye du er villig til å betale for én kunde er det veldig lett å tjene penger med Google AdWords.

La oss lage et eksempel.

Bedriften Gode Tjenester AS omsetter for 1.000.000 fordelt på 100 kunder. Det gir hver kunde en brutto verdi på 10.000. Gode Tjenester AS har driftskostnader på 6.000 pr kunde, altså en fortjeneste på 4.000 pr kunde. Da er spørsmålet hvor mye de er villige til å bruke av sin fortjeneste, på å få en ny kunde. Gode Tjenester AS er villige til å bruke 20% av fortjenesten, altså 800 kroner pr kunde.

Vår jobb blir da ganske tydelig. Vi skal skaffe Gode Tjenester AS nye betalende kunder gjennom Google AdWords, til en makspris på 800 kroner pr kunde. Når vi dette målet tjener Gode Tjenester AS 3.200 pr kunde, uavhengig av hvor mye de bruker på annonsering.

Hvordan gjør vi dette med Google AdWords?

For å lykkes med Google AdWords kreves det kompetanse og erfaring. Vi er en Google Partner med autorisering og spesialisering for søk, mobil, displayannonsering, videoannonser og Google shoppingannonser.

Tekstannonser skrives av en tidligere skribent i ukeavisen «ledelse og økonomisk rapport», for å gi et best mulig utgangspunkt for annonsene.

Deretter settes det opp et oppstarts budsjett til Google for å starte annonsene og samle data. Etter at annonsene har gått en liten stund, kommer vår egen tallknuser inn i bildet og jobber seg gjennom alle tallene. Ved å optimalisere annonsene til å være mest mulig kostnadseffektive trekker vi gradvis ned prisen du betaler pr nye kunde. Vi optimaliserer måned for måned etter hvert som data samles inn.

Hva tjener du?

Når du vet at hver enkelt kunde ikke koster mer å få inn, enn at det lønner seg uansett, finnes det ikke noe tak på hvor mye du kan bruke. For hver krone du bruker, vil du tjene mer enn du har brukt.

Du må allikevel beregne en periode hvor vi samler data i annonsene som ikke gir optimal uttelling. Det er fordi optimalisering av Google AdWords annonser skjer over tid og er en gradvis prosess.

Og det beste av alt er at det hele er målbart. Alle klikk, alle kunder og alle brukte kroner er synlige, så du vet om du er fornøyd eller ikke. Det blottlegger oss som leverandør fullstendig. Dersom vi ikke leverer, ser du det med en gang. Med andre ord – Vi må levere.

For ordens skyld markedsføres nå Google AdWords som Google Ads, men vi kaller det Google AdWords i denne artikkelen, fordi det viste seg som det mest optimale i dette tilfellet.

Rank nr.1 AS er din tryggeste leverandør av Google AdWords

Les om mer her: Google Remarketing